onsdag 16 juli 2008

Semestern fortsätter

Ursäkta den dåliga uppdateringen. Vi har varit och är fortfarande ute på landet i Sorunda och bara myser. Jag har simmat som en tok här nere i vattnet och Dexter har hjälpt mig att dra upp det jag hittar guppandes ute i vågorna på land. Bra teamwork helt enkelt. Igår var mattes kompis Veronica här med hennes kille Roro och deras dotter Noelia som jag var barnvakt åt en gång om ni minns. Vi plockade bland annat blåbär. Jag och Dexter är lite dåliga på att spara till senare som tvåbeningarna gör när de stoppar sina bär i en kopp. Vi äter upp våra direkt från riset istället. Vi lever för stunden:)

Jag har lite bråttom så jag hinner inte skriva så mycket idag eller ladda upp bilder som vi har tagit massor. Om en halvtimme ska jag, Dexter, matte och min tvåbenta mormor åka på roadtrip till Dalarna. Där ska vi vandra runt i skogen och gå runt vid en stor fors som kallas styggforsen. Sen på kvällen ska vi sova ute under bar himmel i sovsäckar och laga mat i ett litet kök som får plats i en ryggsäck. Jag tycker att det låter jättespännande och ser verkligen fram emot det. Jag är helt övertygad om att Dexter skyddar oss från alla faror där ute i skogen, han låter åtminstone farlig på avstånd den där sprätten.

Vi hörs när vi kommer hem igen!!!

Inga kommentarer: