torsdag 10 januari 2008

Barnvakt

Nu har jag avancerat lite och får alltså vara barnvakt åt en mini-tvåbening, Noelia. Ja, matte var ju också med på ett hörn men det var jag som skötte grovjobbet. Så som att städa upp all mat från golvet efter måltiden (de har ett mycket mer fördelaktigt bordsskick de där små tvåbeningarna, mums!), tvätta händerna på det lilla flickebarnet som vi för övrigt kan kalla Mowgli (också där en och annan godisbit) och för att inte tala om uppoffringen det innebar för mig att hjälpa till att få slut på det där äpplet hon inte orkade äta upp (jag började bli ganska mätt vid det här laget) Alla verkade vara glada och tacksamma över min instats iaf och jag skötte mig tydligen så bra att jag blev erbjuden att komma och hälsa på nääär jag vill igen! Tror jag det, vem vill inte ha en charmerande boxerbus i huset:)


Told you...Mowgli


Hur låter det om man trycker på den här knappen?


Snällt att du delar med dig


Mowgli tar sitt smeknamn steget längre och försöker mata mig med munnen!?!


Och gissa vem som får städa, suck...;)


Ska du tappa den där på golvet?! ska du?! seså släng ner den nu bara


Lika bra att sätta igång med tvättningen på en gång så som du ser ut


Välförtjänt paus


Kram och godnatt!

Inga kommentarer: