fredag 11 januari 2008

Besök på brukshundsklubben

Jag och matte var på brukshundsklubben idag. Matte var väl inte helnöjd med min koncentration på träningen men hon får skylla sig själv tycker jag när hon tar med mig dit så sällan. Vi tränar visserligen ändå, bara inte just där. Det var hur som döööspännande att komma dit. Det var några andra hundar som tränade med sina hussar och mattar och det var så spännande att se vad de tog sig för så matte fick ursäkta mig lite där. Jag hade stenhård kontakt...med alla andra utom matte som bara fick ett ögonkast åtslängt sig då och då, mest bara för att se så jag inte snubblade på henne. Men jag bjöd henne på några snygga inkallningar och åtminstone en sträcka med bibehållen ögonkontakt innan hon kastade in handduken och lekte med mig istället. "Man ska inte ta de strider man inte kan vinna" mumlade hon och ansåg att om inte annat var det bra träning att bara vistas där och latja och ha kul. Och om hon tar sig i kragen och åker dit med mig oftare så kommer ju även nyhetens behag lägga sig för mig också.

Ta och kolla in det här hörrni. Jag tycker mig se vissa likheter 2- och 4-bening emellan, håller ni inte med?

Inga kommentarer: