torsdag 29 maj 2008

Morgonbad

Några ord från matte:
Vill bara förtydliga att jag absolut inte har varit låg pga av att Leah fick en 2:a på förra utställningen. Det rör mig inte i ryggen faktiskt. Är mycket väl medveten om hur det fungerar i dessa sammanhang, toppar och dalar:) Detta med utställning är ju mer en chans att träffa vänner och se på andra fina hundar och går det sen bra i ringen är ju det såklart ett extra plus. Men nu mina vänner tycker jag att vi låter Leah berätta något kul igen eller vad säger ni?

Så nu har man då äntligen fått tillgång till datorn igen. Den här veckan har det ju varit så fint väder och då är det lite trist att sitta inne och knappra framför skärmen. Det har nästan varit skönt med en liten bloggpaus så jag kunde ladda om och nu är jag på g igen, jag känner det ändå ut i klospetsarna!

I morse var vi ute på en ordentlig runda och den sköna promenaden bjöd även på ett härligt bad. Jag älskar att bada numera och det är nog inte helt omöjligt att jag ger mig på simningen under sommaren. Jag plaskar och bubblar så mycket jag hinner med när vi är vid ett vattenhål men än så länge håller jag mig där jag känner botten. Kanske om mamma Enya visar hur man gör sen så simmar jag nog som sagt snart också. Dexter bubblar på han också. Vi gillar att koka kaffe, det gör vi. När man gör det så kan man samtidigt hitta en massa roligt på botten. Idag hittade vi stora musslor som vi plockade upp. Matte envisades med att slänga i dem hela tiden men det gjorde inget för vi var två mot en så det var ändå alltid fler musslor på land än i vattnet;) Nu ska jag iväg på kurs. Undrar om jag ska lyssna på matte idag. Min nya grej är nämligen att ignorera henne totalt. Ropar hon kom så stannar jag bara, ropar hon häråt så kommer jag "häråt" först efter ca 30 sekunder, säker hon åt mig att sakta ner när vi går i koppel så ökar jag farten, ja såna grejer. Det hon inte vet är att jag har upptäckt den för mig nya leken "tvärtomspråket" (det var en hund som berättade om den i söndags på utställningen) och jag finner den heeeelt fantastisk. Haha det är så kul att se hur frustrerad hon blir. Jag är helt övertygad om att hon lekte den leken med sina föräldrar när hon var liten men det har hon väl glömt bort. Jag gör henne snarare än tjänst när jag retas med henne för hon sliter ju bort sina gråa hår när jag gör det- då blir hon ju ung på nytt igen...eller?









1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt! Ett uppfriskande bad i värmen :D Han börjar bli stor nu lilla Dex :)

Hoppas vi kan ses i morgon vid 4-tiden :)

kram så länge
//Marie