fredag 30 maj 2008

Kurskväll

På kursen igår tränade vi på apportering. Jag tycker mest att det liknade en av våra vanliga lekar när tvåbeningarna kastar något åt mig som jag ska hämta men om de vill vara fina i kanten och nu helt plötsligt kalla det för apportering så ska inte jag vara den som är den. Jag ser bara inte vitsen i att hålla fast den när jag har kommit fram till matte. Hon vill väl att jag ska hämta den av en anledning, rigth? Att jag ska ge den till henne. Men nej nej, inte kan man nöja sig med det om man är en tjej med två ben och kallas matte. Då ska jag fortsätta att hålla i den tills hon säger att det räcker. Nä hörni, sånt där maktmissbruk har jag varken tid eller lust med. Då hamnar apportbocken på marken helt enkelt.


Ska vi leka nu?


Ja jag är peppad, nu kör vi!


Kasta då!


Jag tar den!


Snabb vändning tillbaka


jubel och applåder


ok, en liten stund kan jag väl hålla i den;)


Vattenpaus

Husse och Dexter var med också och när jag pausade och drack vatten så tränade matte med Dexter istället. Det var första gången han höll i en apportbock och han fullkomligt älskade den. I ren och skär lycka for han runt med den i munnen och det var riktigt härligt att se. Matte tyckte att jag blev lite off efter ett tag så jag fick sitta hos husse och "sukta" efter att få träna vidare som hon sa medan hon och Dexter körde vidare. Men säg mig varför jag skulle sukta efter att träna med matte när husse satte mig med ryggen vänd mot henne och matade mig med mjukglass med en sked. Haha mattes gråa hårstrån växte ut igen och hon muttrade på husse att nästa gång fick han stanna hemma. Hon uppskattade inte bristen på sammarbete men vadå? Jag och husse sammarbetade faktiskt utmärkt!


Dexter provar på apportbocken


Så lycklig så det värmer i hjärtat


Titta den svävar!


Bra energi


Jodå, den var klart godkänd tyckte han

Sen var det dags för lite platsliggning och tandvisning och det var ju inga konstigheter med den saken. Bara ligga där och vänta tills matte kom tillbaka och löste upp mitt liggkommando. Bit av en kaka liksom.


Inväntar instruktioner


som jag väntar


Ok, plats som gäller


platsliggning- 4 boxrar och en flat


Dexter fick också vara med på ett hörn


Det gick bra för alla


Slut för idag tack för idag!

Inga kommentarer: