fredag 30 maj 2008

Kusin och syskonträff

Idag blev jag ordentligt överraskad av mina tvåbeningar. Jag, matte och Dexter låg och sov i godan ro medan husse var på jobbet när mattes alarm ringer. Jag reagerade som vanligt lite före henne och gick och pussade på henne så att hon ska få en bra start på dagen. Hon brukar vakna lite fortare då:) Men idag låg hon inte och drog sig utan efter att ha läst något på mobilen så kastade hon sig upp ur sängen och klädde på sig. Plötsligt stod även husse i dörren och de började stressa tilsammans med att fylla våra vattenflaskor och ta fram koppel och såna saker. Aha..vi ska ut, tänkte jag och ställde mig vid dörren. Mycket riktigt så gick vi snart ut men jag kunde fortfarande inte förstå varför det var så bråttom. Jag menar skogen står väl där den alltid har stått. Men när vi kom runt hörnet så stod det några tvåbeningar med en boxer och en spaniel av något slag (jag är inte så bra på andra raser) och väntade på oss på gatan. Det var tydligen dem vi skulle träffa. Matte sa att det var min kusin Sally (Enchanter's Pumas Pussa på) men jag vet inte jag. Sist jag såg henne var samma dag som matte och husse kom och hämtade mig hos Ingrid när jag var 8 veckor. Hon hade precis fötts och hon var så liten så liten. Det är ju så jag minns Sally och skulle hon nu alltså vara lika stor som jag själv? Nääee det vete sjutton om jag köper. Hur som helst så gick vi tillsammans till rastgården och där väntade ännu en överraskning. Ozzy och hans matte Marie stod och väntade på oss! Jag blev jätteglad. Först fick jag, Sally och spaniel-tiken gå in i gården och hälsa på varandra och det var inga problem så då kom Dexter och Ozzy efter. Sen lekte vi tills våra ben knappt bar oss längre. Dexter och Ozzy blev stormförtjusta i varandra och lekte som ler och långhalm. Det var bara vid två tillfällen som Dexter blev putt på Ozzy och ryade till ordentligt och vet ni? Ozzy backade undan. Mest för att han blev så paff tror jag men det var ändå kul att se att den där lilla kunde få tuffa Ozzy att häpna. Säga vad man vill men det verkar onekligen så att den där lillkillen är helt på det klara med vad han vill och inte vill här i livet.

Tack Sally och Ozzy med tvåbeningar för en supermysig lekstund! Det var jättekul att träffas igen efter så lång tid Sally (även om jag inte riktigt smält att du har blivit så stor ännu) och mina tvåbeningar tyckte att det var skitkul att träffa dina! Nu ser vi ännu mer fram emot augusti då vi ses igen på Gotland:)

Nu är vi hos mormor på landet och glömde att ta med oss kabeln till kameran så tyvärr kan vi inte lägga upp några bilder från idag men så fort vi kommer tillbaka till stan så ska ni få se hur härligt vi hade det.

Imorgon ska vi åka båt och mysa i det fina vädret och matte och husse har sagt att till och med dom kanske ska bada med oss. Jag har badat i en månad nu så det tycker jag verkligen är på tiden. På kvällen ska vi grilla hemma hos Ruf och hans familj. Kul kul!

Tills vi hörs nästa gång- ha en underbar helg allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej alla!

Det var verkligen en helt suverän eftermiddag! Ozzy sov resten av hela kvällen kan jag lova! Lycklig och glad efter att ha fått träffa sin syster Sally och Leah, hans älskade lekkamrat som nu då verkar fått lite konkurrens av den yngre, något kaxigare, lillkillen Dex :D Härligt att de blev sånna bundisar direkt!

Hälsa familjen Ruf!
kramar från fam. Ozzy