onsdag 28 maj 2008

Matte igen

Blogglusten är inte rekordhög just nu, därav uppehållet. I söndags var vi i Österbybruk på utställning. Dexter fick hänga med på lite miljöträning och Leah deltog i cirkusen;) Även Ruf med familj var där samt ett gäng andra Enchanter's. Tyvärr startade inte dagen så bra för min del så när det var dags för oss att gå in i ringen så var min energi och glädje som bortblåst. Detta kände ju Leah såklart av direkt och blev även hon väldigt låg och skruttig. Det gick att se så tydligt på henne hur hon från sprudlande glad och lekig med husse bara pyste ur när jag tog kopplet fast jag försökte låtsas som att jag var gladast i världen. Jag kämpade på för att få henne alert men hon gick inte på mitt skådespel, såklart. Så det var ett bedrövligt lunkande när vi sprang varvet i ringen och när domaren skulle titta på henne så började hon äta gräs. Snark! Vi åkte ut med en 2:a och kass kritik.

"Elegant female. Could be a little bit stronger. Could be better in front. Need more forchest and wider in front. Could be better ang. movement could be more free. Need energy and temperament."

Typ och helhetsintryck: Mycket god

Domare: Rita Kadike-Skadina, Lettland


Så var det med det. Domaren gjorde en rättvis bedömning av Leah där och då och det var inte mer än en 2:a. Min lilla tjej som är så signalkänslig. Där får hon åtminstonde högsta betyg:)


Ruf och Malin däremot sprang hem en 4:de-placering. STILIGT!
Grattis gullungar!!!


Fina Ruf!

Dessutom fick vi träffa Leahs kusin Pax som var supersnygg och placerade sig 2:a, grattis! Och sist men absolut inte minst vill vi dundergratulera Bosse som blev Champion!!! GRATTIS Mia och Bosse!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men men... vad är detta. Hoppas matte piggnar på sig, för det är ju inget kul att känna sig som en säck potatis. Klart Leah reagerar... Men ash - vad spelar resultat för roll i det stora hela egentligen? Bara en utställning.

Ta hand om er.

Anonym sa...

Tjohooo :)
Tänk inte för mycket på detta... Vi har alla våra dåliga dagar, vare sig vi är hundar eller människor!Det är så mycket som ska klaffa och ibland blir det bara lite tokigt. Men det är som du säger... en lyhördare liten tjej får man nog leta land och rike efter! Jag skulle vilja att Ozzy hade hälften av Leahs lyhördhet...då skulle jag vara jättenöjd :D
Kram på er
//Marie