söndag 27 april 2008

Matte tränar musklerna

Snark! Det är ungefär det enda jag har att säga just nu. En aktiv dag är till ända och det är med små ryck i tassarna jag somnar in på soffan ikväll. Som ni kan se på bilderna nedan så har vi bland annat stojat och lekt hela familjen (matte lekte mest med kameran som vanligt) och vi "vuxna" i familjen gick på en riktig motions/muskel-runda i den jobbigaste terräng ni kan tänka er medan Dexter knoppade i bilen. Eller...haha, så här var det egentligen. Matte ville att vi skulle gå i sådan jobbig terräng för min skull, klättra i berg och hoppa runt bland nedfallna träd och dyl så att jag ska bygga lite på mina muskler. Så hon ropade titt som tätt entusiastiskt (nåja, till en början) Åhh här har vi en brant backe med massa ris och rusk i. Den tar vi! Och så frustade hon iväg uti snårskogen. Husse däremot som hade tagit på sig fin-skorna (trots överenskommelse att gå på långis i blötskog) valde i största möjliga mån stigen hela tiden och eftersom han även envisades med att gå runt med en vandringskäpp som jag fann otrooooligt rolig så höll jag mig ju givetvis hos honom. Alltså jag har ju inget emot att röra på mig ordentligt men husses pinne var bara roligare den här gången. Så resultatet blev att matte gång på gång klättrade upp för branter och hoppade runt i kalhyggen medan jag och husse i lagom takt traskade vidare på stigen, helt obrydda om hennes (avtagande) glada tillrop. Om vartannat skällde hon lite på husse och sa åt honom att slänga käppen åt h**vete så att jag skulle släppa intresset för honom och klättra i branter med henne istället men icke. Han höll i käppen som om den vore guld värd. Vilken rebell va!:P Gissa om matte grinade illa när vi kom tillbaka till bilen, husse och jag pigga och alerta och matte i släptåg 20 meter efter dyngsur av svett haha.

Nåja, jag fick så jag teg sen jag också. Vi träffade på en labbe vid namn Totte som jag fick leka med och jäklar vilken fart det blev. Han var precis lika snabb och brottningsduglig som jag och vi busade nästan livet ur varandra. Så som sagt...nu är jag vandringskäppen till trots ändå rätt mör i musklerna.


En helt normal liggställning hemma hos oss


Bängbulan håller farten


Och han lägger sig ALLTID i när jag leker med husse eller matte


Vem vinner?


Jag förstås


Jag är ju trots allt äldst


Lite relaxing i kvällssolen

Inga kommentarer: