måndag 28 april 2008

Söndagsmys hos Ruf

Igår var husse och jag ute och sprang. Jag måste nog säga att jag verkar ha lite bättre flås än vad han har för under kvällen började han klaga på att han hade så ont i benen. Hah! Själv hade jag till och med ork kvar att leka bananas med Ruf under kvällen. Vi åkte nämligen dit och hälsade på. Jag låter bilderna tala för sig själv om hur kul vi hade.

Idag tog jag och Dexter en rejäl sovmorgon. Vi orkade inte ens lyfta på ögonlocken när husse gick till jobbet och knappt när matte började göra sig i ordning flera timmar senare heller. Något sömndruckna fick vi iaf i oss frukosten till slut och sen gick vi ut i skogen med matte. Det är så härligt att vara där, jag älskar det verkligen!

En sak som skiljer mig och Dexter åt är att han är lite mer pratig än vad jag är. I början när han kom till oss skällde han åt ljud utanför dörren och ibland även på folk man mötte på gatan lite titt som tätt men det har han slutat med nu. Det beror nog på att jag är så lugn och trygg och tvåbeningarna gjorde inte heller någon stor sak av hans bjäfs. Lite avledande manövrar fick honom helt enkelt på bättre tankar och så fattade han väl att det inte var något farligt han skällde på ens. Nu kan han moffa till någon gång ibland om han blir överraskad utomhus och då får han ibland med sig mig. Jag som aldrig har skällt förut blir minst lika förvånad som tvåbeningarna när det moffar till nere i halsen på mig. Så jag står liksom där lite lätt förvirrad och undrar vad det är jag har gruffat på och så glömmer jag bort det lika fort och börjar leka igen och då hänger Dexter på. Matte och husse har sagt att så länge det bara är ett moff då och då och det går att bryta och avleda lätt (vilket det ju gör) så är det inget de tänker hetsa upp sig över. Lugnt och försiktigt, det är den bästa metoden:)


Wehoo


Dexter älskar också Ruf


Ingen tvekan om vem som var populärast


Lite fjäsk


Och mer bus


Redan dödspolare:)


Malins muskler fick sig en prövning när hon bar Dex uppför branta trappan


Vi hade också behövt bärhjälp


Det var en gång en blomma...


...som mötte två boxrar


Nu finns inte blomman längre


Mys i kuddhögen på golvet


Dexter hittade bästa platsen, hos Dennis och Mia


Han kan lukta sig till godsaker på mils avstånd


Den här gången var det grädde han lyckades charma till sig


Sen blev det chips hos Malin


Och ostbågar hos Robert. En minst sagt lönsam runda laget runt:)

Inga kommentarer: