måndag 10 december 2007

Vår gran i siffror

Total livslängd pyntad och fin: ca 20 timmar
Total livslängd med Leah ensam i huset: ca 1 timme
Antal saknade grenar: 3
Antal söndertuggade kulor (plast!): 5
antal hela kulor kvar: 3
antal trasiga lampor på ljusslingan: 2
antal symetrisk och välpyntad gran: 0
Antal inombords svärande och förgrymmade tvåbeningar men som ändå vet att de har sig själva att skylla: 2

Ja det var ju det här med inredning. Jag har ju redan talat om för er att det är jag och ingen annan här hemma som har hand om den biten. Även om matte tydligen är dekoratör numera så anser ända jag att det är jag som har den bästa finishen. Som de höll på här hemma igårkväll när vi kom hem. Det hängdes upp bollar i fönstret, ställdes grönt krimskrams med grus i en skål på fönsterbrädet och så granen då. Jag sa ju i inlägget innan vad jag tycker om den saken. De hör hemma ute minsann. Men jag lät dem hållas med den lugnande tanken att jag nån gång snart skulle få chansen att modifiera stylen lite.

Mycket riktigt så dök tillfället upp snabbare än snabbt då det var restaurangbesök på schemat ikväll för tvåbeningarna. Jag skred till verket och började med att plocka bort det där tjafset som de hade hängt i granen. Ja, det var ju förstås lite svårt att komma åt överallt så jag flyttade lite på granen också. Eller rättare sagt, jag slet ut den mitt på golvet. Då kom jag lättare åt att plocka av kulorna som jag sedan också tuggade sönder. Bäst att vara på den säkra sidan att de inte åker upp igen. Det där glittertjafset åkte av också.

När jag var klar med granen så gav jag mig på fönstret. Jag plockade bort allt i skålen med krimskrams som jag inte ville ha där. Det var bla två lökar med nån blomma, hälften av allt grus och lite kottar. Det gröna fick vara kvar. Det kan vara fint med en accent. Sen i fönstret hängde det två bollar av något slag och jag tyckte att den ena av dem störde symetrin något fruktansvärt så jag plockade ner den ena och la den i skålen istället.
Vad tycker ni? visst blev det mycket bättre?


Leah-dekoratör


Fiiint


Bort, bort, bort!


En av grenarna som störde helthetsintrycket


Julgransfoten fick sig också en omgång


Mattan ger nu ett mer psykadeliskt intryck


Där ligger bollen i skålen *nöjd*


Och så exakt rätt mängd grus

1 kommentar:

Ozzy sa...

:D:D:D
Vad fint du gjort Leah!! :D