måndag 10 december 2007

Vi lever!

Pga några väldigt hektiska veckor i mattes skola har bloggen fått ligga lite i dvala (alldeles för länge) men nu har det äntligen varit examen med slut-utställning! Så förhoppningsvis kommer vi igång här nu som vanligt:)

Igår var vi på landet och hälsade på "mormor", ni vet där min kompis Blessie bor.



Vi var ute i skogen och sprang över stock och sten. Blessie som är en riktigt gårdshund och inte bryr sig riktigt om hon blir smutsig klaffsade till min stora fascination runt i såväl vattenpölar som lerhål. Jag själv brukar gå runt vattenpölarna när vi är ute och går hemma i stan men nu fick jag totalt glädjefnatt och körde loss på ett ordentligt boxerryck i den största vattenpölen jag kunde hitta. Blessie stod stilla som en staty i mitten och såg högst ointresserad ut men jag gjorde mitt bästa för att imponera och visa att jag också minsann kunde skita ner mig. Jag gjorde till och med en slide på magen. Det var så härligt!!!

Vi hade fått ett uppdrag av "mormor" att hugga ner två st granar till gården. Det börjar visst närma sig något som kallas jul och då ska man tydligen ha en gran hemma, konstigt va? Granar hör väl ändå hemma uti skogen.
Matte och husse tog med sig en gran hem till oss också som vi pyntade igår med en massa spännade saker. Jag hjälpte omsorgsfullt till med att packa upp "pyntlådan", speciellt då tomtarna. Hmm nåja...jag kanske packade upp dem några extra gånger mer än det behövdes. Först plockade jag upp dem från lådan till golvet, sen plockade jag upp en från golvet till sängen och rättade till hans skägg en aning, efter att husse kom och sa "Leah nej" och tog den ifrån mig tänkte jag förstås att det hela var ett missförstånd så jag gick och hämtade den igen fast till soffan den här gången och började på nytt med friseringen av skägget men då kom matte farande och så där höll vi på, fram och tillbaka. Ska sanningen fram håller vi fortfarande på. När jag och matte gick upp i morse så gick jag direkt och hämtade en av tomtarna men då var det stopp igen. Tvåbeningarna säger att de har gett sig sjutton på att få mig att förstå vad som är tillåtet och inte här hemma. Vi får väl se vem som ger sig först:)


Jag med lite av pyntet


Jag låter kreativiteten flöda.


gör jag mig inte bra i lite glitter?


Glitter på bollen också?


Jag med fina granen och tomtarna


Se så ovårdade de ser ut. Tycker allt att de behöver lite frisering jag.

Inga kommentarer: