torsdag 20 december 2007

Hunddagis, ståltass och lek i massor

Igår var vi som sagt ute på en lång sväng. Det var ganska kallt ute så jag fick ha ett täcke på mig och det var faktiskt ganska skönt. Det är lite för stort men jag växer nog i det så småningom.

Vi träffade på ett helt hunddagis som jag fick busa lite med. Det var dökul ändå tills två hundar sprang in i full fart rakt på mattes knä från sidan så att det liksom vred sig i fel vinkel och hon ramlade ihop i en hög på marken. Jag trodde att hon skämtade först men husse var tvungen att lyfta upp henne medan hon grinade illa och då blev jag lite orolig. Den irlänska settern som var en av dem som kantrade matte fattade inte läget utan fortsatte att hoppa på matte och drog henne i vantarna medan hon stod och kippade efter andan ända tills jag blev jag förbannad och sa till honom att gå undan. Efter ett tag kändes det iaf lite bättre i mattes knä så att vi kunde halta hemåt men hon har visst fortfarande ont. Hoppas det går över snart så att hon kan leka som vanligt med mig.

Här kommer massor av bilder från prommisen så håll till godo tills nästa uppdatering. Då kommer det bilder från Ozzys och min promenad. Vi ska åka och träffa honom om en timme!!




Vi kontrollerade isen


Fåglarna i vattnet var mer intressanta tyckte jag


Visste ni att jag är en fena på balett?


Matte och jag på en brygga


Husse försöker finta mig


Men jag är med på noterna


Mitt i leken kom det en ståltass i full galopp


Hmm...ja han brukar bära omkring på mig såhär den stollen


Jag och Michelin-matte


Oj vad många hundar


Den obligatoriska undersökningen


Det gäller att hålla tungan rätt i mun


Så...ska vi leka nu?


Jippi!!


Det här är livet!


Ja ingen kan väl anklaga mig för att se direkt maskulin ut


Insidertips: dom där istapparna är goda att äta


Fin i mitt nya täcke


När jag är såhär söt vill matte äta upp mig


Som tur är nöjer hon sig med pussar


Och lite posering


Puss på er från långhalsen

1 kommentar:

Helena, Puma och Tisla sa...

Hua, var rädd om knäet för guds skull.... //En som vet ;)