fredag 5 oktober 2007

Bekännelse

Fy fasen vilken pinsam grej jag var med om igår. Nästan så att jag inte vågar berätta om det men lite måste man ju bjuda på sig själv.
Jag var ute på gården och plockade kastanjer från backen i vanlig ordning. Jag tycker så mycket om att tugga sönder dem på mattan i vardagsrummet:) Plötsligt kände jag hur en liten, liten bit kastanj slank ner i halsen och satte sig så att det började klia som bara den. Jag började förstås hosta och gick ut i köket till husse för att få lite assistans. För att få honom att förstå vad som stod på så tog jag i ända ifrån tårna och hostade jääättehårt en gång. Det skulle jag inte ha gjort. Vad händer? Jo det ska jag tala om för er...bajs händer. JAG BAJSADE PÅ MIG!!! Vårt annars så fina vita köksgolv var nu helt brunprickigt och både jag och husse stod som förstenade och försökte få grepp om vad som precis hade hänt.
Nåde dig husse om du skrattar nu, hann jag tänka bara för att se hela hans ansikte spricka upp i ett stort leende. Sen vände han på klacken och gick till sovrummet där matte låg och SKVALLRADE!!! Jag hörde allt hur de skrattade där inne. Men jag ska nog ge igen tids nog, skrattar bäst som skrattar sist.
Glädjande nog försvann kastanjebiten så något gott kom det iaf ur det hela.

Det är vad jag kallar en riktig brakskit!:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj Leah, jag skrattar så jag gråter!! Verkligen en brakskit!!

Tack för det goda skrattet.

Kramar Marie med grabbarna

Ozzy sa...

hahaha :D
Du är världens roligaste! hihi... min matte skrattade så hon nästan kissade på sig :D

kram från Ozzy