onsdag 26 augusti 2009

Sommarlovet är slut

Jag har jobbat mest hela sommaren både på mitt vanliga jobb plus ett "sommarjobb". Det har varit fantastiskt roligt och vänligt för plånboken men det har även fört med sig att jag inte har haft så mycket tid över till hundlivet.
Dexter har varit mycket i Sorunda hos mamma, Pekka och Leah men även min bror och flickvän, Joanna med familj samt Caroline har ställt upp som hundvakter när det krisat. Tack alla ni!!! Utan er hade det inte gått! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har ett såndant pass stort nät att falla i när jag behöver det.

Nu är det dock dags att sätta fart med gamla rutiner igen och för att få en riktig rivstart tog jag och Dexter båten över till Gotland och vidare till Fårö i morse för att delta på det årliga boxerlägret. Jag trodde inte att jag skulle ha möjlighet att åka i år pga jobb men nu fick jag i sista sekund en lucka och jag slog till på en spontanbokning. Det blir tredje året i rad för mig och Dexters andra. Det är inte lika stort och uppstyrt i år utan vad jag har förstått av samtalet med Susanne blir vi en liten skara i år med endast fyra ekipage. Men inte desto mindre roligt för det. Det betyder att det blir intensivt och intimt vilket jag tror kommer vara väldigt givande.

I skrivande stund sitter jag ute på gräsmattan utanför vandrarhemmet med Dexter bredvid mig i kvällssolen. Vi anlände till denna underbara plats för ca 1½ timme sedan och det första vi gjorde var givetvis att kasta oss ner på den oändliga stranden. Dexter var så lycklig över att vara tillbaka och firade med att springa upp och ned för sanddynorna i en ryslig fart och hade han kunnat tala är jag övertygad om att han hade skrikit Ronja rövardotters vårskrik.

Vi har hunnit träffa två väldigt trevliga herrar som bor jämte oss här på vandrarhemmet som liksom jag är hundmänniskor. De hade visst Suluki och labrador så det blev en hel del hundsnack och jag fick fina tips om vad man mer kan göra här på Fårö förutom att träna hund. Även om jag varit här två gånger tidigare har jag inte sett så mycket annat än en och annan rauk och så en väldig massa skog förstås. Vi får se om det blir någon ändring på det i år.




















5 kommentarer:

kajsa sa...

Inte alls avis...
Man kan riktigt se på Dexter hur han stormtrivs på stranden och få vara alldeles själv med sin favorit.

Hoppas ni får det mysigt och lärorikt på fårö.

Kram Kajsa m flock

mormor sa...

Vilken glad och lycklig hund! Kan det vara bättre? Alldeles ensam med matte i kvällssolen på Gotland av alla ställen.

kramar från mamma och Leah

Berit den tjocke sa...

Jag trodde att jag längtade dit men nu VET jag att det ta mig sjutton sviiiider i hela skinnet av längtan till er och till braouk roliga faourö. Ruf e lite (läs jävligt lackmuspapper)sur för att vi inte e med er. Vi var ute och tränade i går och han var verkligen på som en plåsterlapp. kram och hej från en ledsen tjej

MJF sa...

Åh Dexter - så mysigt du ser ut att ha det på Sudersands sandstrand. Jag skulle också vilja vara där och hoppa, rulla i sanden och SIMMA!!! Niro har berättat att det var jättefint där! Vilken härlig avslutning på sommaren du får tillsammans med din söta matte!
Nu ska matte och jag träna på fina ingångar - det är första läxan på kursen.
Hoppas vi ses snart!
Matte hälsar till dig, Yvonne, Susanne och Karin
/Dante (& Niro)

MJF sa...

... och självklart hälsar vi jättemycket till din söta matte också!!!!
Dante (igen)