fredag 17 oktober 2008

Sista gången på Fortsättningskurs 2

I söndags var sista gången på kursen. Våra kunskaper sattes verkligen på prov den här gången och jag klarade av alla "uppdrag" så bra så jag får hoppa på fortsättningskurs 3 redan nu på söndag:) Det är lika bra att smida medan järnet är varmt. Sen någon gång ska det väl bli sån där tävlingslydnad på allvar för vår del också men vi tycker att det är så himla kul att gå på kurs hos Johan där vi lär oss så många nyttiga saker att ha med sig i vardagslivet så vi kan inte riktigt sluta. Beroende är ett ord som dyker upp när jag tänker närmare på saken. Men det ena behöver ju heller inte utesluta det andra som man brukar säga. Dock behöver vi verkligen träningskompisar inom området här uppe så att vi har någon att bolla ideer och problemlösningar med. Vi är ju nybörjare på det här förstår ni och när vi kör fast vet vi inte riktigt hur vi ska lösa situationen. Så, om du känner dig sugen på att träna tävlingslydnad tillsammans med mig och min matte, ta oss under dina vingar och pusha oss till elit-nivå (nåja, apell går bra till att börja med:P) så hojta bara till! Jag är säker på att Ozzy, Ruf och Povel också vill vara med;)

Lite bilder från kursen ser ni nedan


Johan instruerar oss


Alla tvåbeningar går varv efter varv runt ringen medan vi sitter kvar


Sick sack mellan ekipagen


Åh! en korv mitt framför nosen


Nämen vad slarvigt av Johan att tappa korven. Till mig? inte nej...


En välförtjänt klapp


Jag och Ludde "lyssnar" på de nya instruktionerna


Alla hundar lösa på "nära"


Tvåbeningarna försvann och kvar ligger/sitter vi


Avklarad kurs och diplom


Såhär trött blev jag. Matte fick hjälpa till med bloggen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho!
Vi vill vara med! Vi (eller iaf Ozzy) kommer ju helt klart bidra med alla problem som kräver problemlösning! :/
Duktig är hon iaf lilla Leah! Jag är grön av avund... vill oxå ha en sån fin vovvsing!
Kram, Marie

Anonym sa...

Vilka fina bilder, min hund Ruth och jag hade vår avslutning på fortsättningskurs 2 idag, Ruth tyckte det var hemskt orättvist att man inte fick knipa den där korven ;)

Hälsningar Lotta & Ruth i Midsommarkransen