tisdag 14 oktober 2008

Drottningholm

Jo, vi var ju på Drottningholm förra veckan på något som kallas hundön. Det är en ö i kungens park där hundar får leka utan att bli störda av promenerande tvåbeningar. För det är ju givetvis så att det är de som hamnar i vägen för oss och inget annat:P
Först fick jag vänta i bilen medan Dexter gick på en promenad på tvåbenings-mark med Ozzy. Han tyckte att det var väldigt mysigt att knalla runt där och speciellt fåren som Ozzy stångades med var ju väldigt intressanta. Jo, han gjorde faktiskt det Ozzy den galenpannan. Han stoppade in huvudet genom fårstängslet och blev stående panna mot panna med ett av fåren som inte tyckte att Ozzy hade så mycket där att göra. Man kan ju tycka att fåret hade fullständigt rätt i sin sak men Ozzy har sina egna ideer om vad som är rätt han så han flyttade sig icke fast fåret småstångade honom i huvudet. Han har en hel isbutik i magen den där grabben.

Sen blev det spelarbyte och jag fick följa med matte istället. I samma veva kom Povel och vi gick tillsammans bort till hundön där vi blev släppta lösa och lyckan var gjord för den dagen. Povel är väldigt rolig att leka med och är bara så full av bus att man storknar. Det märks att han är bror till Dexter:)
Nedan följer ett gäng bilder från vår dag på hundön.



Tre gringos


Roliga kusiner vart man än tittar


Se upp fladdertunga, nu kör jag om dig på innerkanten!


Seriekrock!


Lustig hund med långa smala ben och ett "myggjägarhuvud"


Studsboll på ingång


Måste de här "småkusinerna" vara så förbaskat stora?


Graciöst, verkligen!


Men liten är smidig minsann


Jag tittar roat på när matte är på väg att bli överkörd av tåget


Inte så pjåkig omivning


Ozzy hittade en rolig trädgren


Ska det inte räcka med EN bråkig lillebrorsa?


Nej, jag ska givetvis åka på två stycken


Povel och Ozzy härjar


Och jämför gap


Jag fick mig en stilig beundrare på ön:P


Fläng och bus-precis som Dexter


Älskade lillesnor och Ozzy

Inga kommentarer: