fredag 26 september 2008

Vilket gäng

Nu vet jag vad Ozzy pratar om när han skrev att det var så kul på den där hundpromenaden som inträffar varje morgon. Matte och jag åkte dit igår tidigt på morgonen och upplevde det hela tillsammans med Ozzy och Marie. Det var massor av hundar i alla möjliga raser, storlekar och ålder som promenarade tillsammans i 2½ timme. Gissa om jag var mör efter det. Ozzy var helt skogsvild och for runt som en studsboll mellan alla hundar medan jag höll lite lägre profil. Det blev lite övermäktigt tyckte jag nog med så många främmande hundar på en och samma gång och höll mig mest vid mattes sida. Men jag vänjer mig nog om vi åker dit fler ggr. Dexter fick som jag skrev förut vara hos vår tvåbenta farmor under tiden och han hade haft det jättebra. Han hade bland annat hjälpt henne att möblera om i soffan. Jag har också tänkt på det när jag har varit där att kuddarna ligger lite väl prydligt men det såg han alltså till att rätta till. Kom ihåg farmor att den bästa inredningen får man om man mixar prydlighet och lite kaos, det mjukar upp;)


Det var många som var med på promenaden


Ozzy lever livet


Jag räknar in gruppen


Två gummibollar på vift


Ozzy och en annan hund river loss i morgondimman


En människovalp var också med


Dagg i gräset och dimma över fälten


Busbrallorna var på


Skrynkeltryne


Lite tango fanns det tid för också


Ozzy simmade (iaf en microsväng)


Annars stod han mest och väntade in mig


Keep your eyes on the price


Hej då!

Inga kommentarer: