torsdag 12 juni 2008

Hagaparken

Vi var på ett ställe som kallas Hagaparken idag och strövade omkring i de underbara skogarna som ligger där! Vi har aldrig varit på promenad just där förut men alla fyra i familjen blev totalt störtförälskade i denna magiska plats så vi kommer garanterat åka tillbaka dit igen. Det är så härligt att bo mitt i Stockholm men ändå ha så nära till naturen. När vi var som mest bortkopplade från verkligheten och husse och matte var djupt försjunkna i historier om tvåbeningar som levde för lääääängesen på den här platsen (ja, de gillar att drömma sig bort de där två) så hamnade vi plötsligt på ett högt berg med utsikt över stan. Lite konstigt att stå där mitt i skogen men ändå vara så nära city, döhäftigt! Man kan säga att vi får det bästa av två världar:)
Det bästa var att det regnade så vi hade i princip hela skogen för oss själva eftersom det i stort sett bara var vi som var ute. Så vi kunde spränga fram helt hämningslöst över stock och sten. Vi blev tränade på inkallning under lek mest hela tiden och ibland gömde sig tvåbeningarna så att vi fick leta upp dem. Det var hur kul som helst och både jag och Dexter flög som skjutna ur kanoner när vi hörde våra namn ropas. Måste dock erkänna att Dexter är strået vassare på det där än vad jag är för tillfället. Honom är det iofs nästan omöjligt att slå på tassarna när det gäller inkallning. Han är nästan snabbare än sin egen skugga när han hör någon ropa på honom.

Vi åkte även förbi veterinären och lånade vågen. Jag väger ca 27 kilo och Dexter ligger redan på ca 23 pannor. Han blir bara större och snyggare för varje dag som går och jag är riktigt jäkla stolt och lycklig över att ha honom som "brorsa"!!!

När vi kom hem la vi oss och tuggade på våra älgben som vi fick av vår tvåbenta mormor ett tag innan vi störtdök in i drömmarnas värld. Herregud vad trött man kan bli av att plöja i skogen.


Inte världens mest smickrande bild men jag bjuder på den


Dexter ställer upp på idolfoto


Hallå! Dags att köpa en fäll som rymmer oss båda eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

åhhh vad mysigt!! vi vill oxå gå i haga parken!! Vad myssigt!! Tyresö börjar kännas lite trist så vi måste testa nya miljöer med. ha det bäst snyggisar!!! kram ruf