tisdag 26 februari 2008

Ozzy

Det var inget lurendrejeri det matte lovade igår, Ozzy kom verkligen hit idag. Fast innan jag kunde visa att jag var glad över att se honom var jag tvungen att bli lite förbannad. Varför vet jag egentligen inte men jag har hört att tikar gör så ibland. Dessutom stod han på min innergård och tittade faktiskt på min benknota som låg där ute i regnet. Att jag inte har rört det benet på två veckor hör inte hit, det är en principsak.
När vi kom ut i härliga skogen så var det helt andra bullar som gällde. Vi sprang så fort benen bar oss och brottades lite också. Fast när vi stannade upp för länge i en närkamp började han bete sig lite märkligt, lite forcerande på något vis så jag kutade vidare för allt jag var värd. Det kändes bäst att hålla honom på lite avstånd.
En favoritlek när jag träffar Ozzy är att ta en pinne och sen låta honom försöka fånga den. Om, och nu säger jag OM, han skulle få tag på den så låtsas jag som om det regnar och att jag inte vill leka den leken något mer...ända tills han går på det och släpper den. Då springer jag dit och tar den igen hihi.

Väl hemma igen blev vi torkade med handdukar för vi var ordentligt blöta efter allt regn som fallit ner på oss. Ozzy blev klar först och fick alltså springa in före mig vilket jag tyckte var jättejobbigt. Jag ville ju ha koll på vad han gjorde här inne. Jag hörde hur han nosade runt i köket och sovrummet och matte var verkligen en plåååga som aldrig blev klar någongång. När hon äntligen var det så hade jag laddat upp så mycket att jag sprang in och gjorde mig osams med honom. Det var kanske onödigt men det är lätt att vara efterklok. Men fy fasen vad stark han har blivit. Han tyckte att jag skulle tagga ner lite när jag skällde på honom så han tryckte helt enkelt ner mig på golvet och höll fast mig där. Då var man inte så kaxig längre kan jag säga. När tvåbeningarna skulle fika så märkte jag på Ozzy att han blev så där konstig igen, så som han var när vi brottades ute i skogen. Han liksom luktade jättemycket på mig och blev helt kollrig i huvudet. När han blev för påflugen på mig så satte mattarna upp en grind emellan oss så att han skulle lugna ner sig lite. Då gav han sig på matte istället haha. Det var en syn för gudarna det. Tur att Marie var där annars vet jag inte vad som hade hänt för det såg ut som om Ozzy var mycket starkare än matte. Tvåbeningarna berättade att han började bli ordentligt könsmogen nu och att han förmodligen kände att jag precis hade löpt. Men nej nej, här blir det inga kusinvalpar gjorda Ozzy!
Nu är jag helt utslagen av trötthet. Har jag tur ska vi träffas fler gånger den här veckan och jag hoppas verkligen det för jag tycker om Ozzy jättemycket!


Catch me if you can!


Han knappar in


Stopp och belägg


Här hoppade han över mig:)


Jag kan också hoppa högt


Vägvinnande språng


Jag blir lite tillplattad


En galen boxer i hasorna


Är han fortfarande kvar?


Bäst att öka lite


Fångad


Men jag är inte den som bangar lite box


Vackra vovvar


Pussattack mot Marie


Bus-Ozzy

1 kommentar:

Ozzy sa...

Men åååhhh... snygg man är då, jisses! :D hahaha..
Fick tvätta håret för jag hade massa Leahslabb som stelnat i det :D hihihi.

Hade en jättemysig dag trots regnet. Det gör vi gärna om igen! Flera gånger :D
kramisar/Marie & Ozzy