torsdag 28 februari 2008

En liten hälsning från landet

Solen skiner, himlen är klarblå och vinden viner så pass att det går gäss på havet. Livet är med andra ord helt underbart!
Vi kom precis tillbaka från en långtur i skogen där vi hade så kul att klockorna stannade. Jag var superlydig och höll koll på matte hela tiden och kom varje gång hon ropade på mig. På slutet av promenaden hittade vi en stor pressening som fladdrade och prasslade i vinden och när jag först såg den hoppade jag nästan ur pälsen. Men det var bara för att jag blev så överraskad för när matte gömde godis lite överallt på och under presseningen kröp jag glatt runt och hittade alla bitar. Även de som låg gömda så att jag var tvungen att krypa under plasten. Man ska inte få tro att jag är en fegis!

Bilderna är även idag tagna med mobilkamera så de är inte av toppklass men vi resonerar fortfarande så att de är bättre än inget.


Härligt med havet


Blessie var glad


Det är så skönt att springa på ängarna


Vi hittade ett dugligt vattenhål


Full fräs i granodlingen


Och över berg och sten


Jag och Blessie på toppen av ett berg


Jag svalkar av tassarna i en vattenpöl

Inga kommentarer: