tisdag 29 januari 2008

Själv är bäste dräng

Matte och jag är ute på tomten och leker olika lekar. Plötsligt satte hon mig ner och försvann ut i skogen. Jag hann precis se att hon hade med sig den där skålen som jag brukar hitta full med snarr när jag får spåra. Jag älskar att spåra så jag blev helt klart exalterad. Men när hon kom tillbaka fick jag inte sätta igång på en gång utan vi började göra andra saker. Jag tyckte minsann att jag kunde få börja direkt men varje gång jag kastade längtansfulla blickar mot skogen pockade hon på min uppmärksamhet. Men när hon försvann runt husknuten för att hämta en grej vi skulle leka med passade jag på att smita. När matte hittade mig 30 sekunder senare stod jag redan med trynet nere i godisskålen och njöt för fulla drag. Håhåjaja, som sagt...själv är bäste dräng:D

Ps. Nu får jag vänta inne medan spåret lägger sig, trist!

Inga kommentarer: