tisdag 29 januari 2008

Bilen levererade idag igen

Vi är i Sorunda över dagen och hälsar på Blessie. Gissa om jag blev mallig när jag lyckades sno åt mig hennes märgben i ett ovaksamt ögonblick. Hon hade vaktat det noga men när matte kom gåendes tappade hon fokus för ett ögonblick och jag la in stöten. Jag sprang runt med min triumf i stora cirklar runt henne och höll svansen så högt buren att den nästan petade mig i huvudet. En sådan seger kan man inte låta passera obemärkt förbi.

Nu har vi precis varit ute på en riktig långpromenad över stock och sten bokstavligt talat. Vi sprang i skogen och klättrade uppför branta berg, balanserade på stockar, hoppade över nedfallna träd och sträckte ut benen ordentligt på stora fält. När vi gick genom en hästhage hittade jag en stor boll med ett snöre i. Det var en leksak till ståltassarna! Jag hade ingen aning om att de där stora klunsarna hade humor och lekte ibland. De kanske inte är så tokiga ändå.


Woohoo den studsar!


Och den går att tugga på


Vilken toppengrej


Man måste se upp vart man sätter tassarna


hopp


Vi kollar in utsikten


Som såg ut så här


Långtungorna


Håll undan!


Jag leder!

Inga kommentarer: