torsdag 24 januari 2008

Kottar i öronen

Jo mina vänner. Det visade sig att det fanns en orsak till att jag har varit lite uppe i det blå på sistone. Jag har nämligen en vaxpropp i vardera öra! Har ni hört vad skrattretande.
Det började klia i mina öron igen precis som förra gången när jag hade öroninflammation så tvåbeningarna trodde såklart att det var en repris på gång. Vi åkte därför till veterinären idag för att få hjälp innan jag kliade sår i öronen och då visade det sig att det "bara" var vaxproppar, alltså ingen inflammation den här gången. Men propparna är däremot förmodligen sviterna efter den inflammation jag hade då gegget nog kommer från de feta medicindropparna samt lite öronjox. Ja, fråga inte mig...jag hade fullt upp med att undersöka lokalen när matte och veterinären pratade så jag är lite osäker men nåt åt det hållet:) Nu ska vi tvätta mina öron varje dag med öronrengöring i en vecka ungefär och sen ska vi tillbaka och se om de är borta, annars blir det sköljning. Jag som hade hoppats att vi var klara med den där sabla örontvätten, det känns så läskigt när de häller vätskan i öronen!

Bortsett från det snöpliga beskedet var det kul hos veterinären. Jag fick väga mig igen och nu väger jag nästan 26kg, det ni! Det är så lustigt när jag är där för det slår liksom över i dofter så jag vet varken ut eller in. Ska jag vara rädd, glad, nyfiken? Det blev så att jag var jag lite osäker en pyttestund tills första personen hälsade på mig och då blev jag så lättad och glad över att det inte var läskigt längre att jag nästan exploderade i glädje, sköööönt!

Det blev bilder med mobilkameran idag därav suddet.


Jaha, då var man här igen


Allt måste undersökas


Vad är det där som står borta i hörnet?


Wehoo vågen.



26 mjölkpaket


Hallå, är det inte min tur snart?


Roliga Christina (när hon inte petar mig i öronen förstås)


Ännu en pinsam bild på mig när jag sover *grrr matte*

Inga kommentarer: