torsdag 24 januari 2008

En ny utmaning...

Vad gjorde du för tio år sedan (hundar 1 månad sedan):
Jessica: Jag var mitt uppe i min hästhoppningskarriär. Tävlade vareviga helg, provred för hoppgymnasium och busred i skogen all övrig tid. Och så liite skola däremellan (om än motvilligt)

Leah: Var i Sorunda hos mormor med husse och matte där hon hjälpte till att klä granen samt mocka i stallet (ja...hon åt upp skiten istället för att lägga det på stacken men iaf)

Fem snask jag gillar :
Jessica: Daim, turkisk peppar, polly, vaniljmunkar, marianne

Leah: oxsvans, bär i alla dess former, hudlotion på mattes ben, skinka, hästbullar

Fem sånger du kan texten till:
Jessica: Alldeles för många låtar som Micke skäms över mig för att jag kan:) Det är alltså INTE låtar från tunga artister som Jonny Cash, Bob Dylan, Neil Young etc. Tänk mer Barbiegirl

Leah: matte sjunger åt oss båda.

Vad skulle du göra om du var miljonär:
Jessica: Sparka ut CSN ur mitt liv, göra verklighet av en dröm/ide jag har som inkluderar hundar (hemlig) och åka jorden runt några varv.

Leah: bygga ett stort hus där jag och alla mina hundvänner med deras familjer kunde bo

Fem saker du gillar att göra:
Jessica: Kolla på flera säsonger av en serie i ett svep, ha myskvällar hemma med familjen, hänga med Leah såklart, gå ut och dansa, shoppa!

Leah: dricka vattnet från duschen, jaga harar (ny upptäckt), hänga med husse eller matte ut vad de än ska göra, alltid händer det nåt kul, sova på tvåbeningarna även om det finns 1½ meter säng till förfogande, använda nosen till att hitta saker

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Jessica: Foppatofflor, päls, sparkdräkt, mycket av alla modekläder det blir masspsykos kring...är det inte hopplöst trist när alla ska se likadana ut?

Leah: en sån där fjantig klänning som jag har sett på småhundar, pah!

Fyra favoritsaker:
Jessica: familjen, datorn, kameran, hundintresset med allt vad det innebär, musik

Leah: nyckelknippan, husse, matte, bilen som tar en till roliga ställen, matskålen.

Andra delen av utmaningen: denna utmaning går ut på att skriva en lista på sju saker man önskar sig. Det behöver inte vara materiella eller realistiska saker.
1. Att CSN ska få datorhaveri och glömmer bort att jag finns.
2. Ekonomisk oberoende så att man kunde göra det man verkligen bara vill!
3. Att hundar blev lika gamla som oss människor.
4. Ett hus på landet som jag fick rita och inreda själv. Självklart med stor tomt till Leah
5. Att jag hade två liv så jag kunde leva det jag lever nu plus ett annat där jag exempelvis provar på lyckan i en annan storstad, varför inte New York?
6. Att våld inte födde våld
7. slutligen önskar jag att vi hade längre vår/sommar här i sverige, tydligare årstider (ordentliga vintrar om det ändå måste vara nån) och framförallt betydligt fler timmar med dagsljus året om!

Sen ska jag utmana 3 andra bloggare:

Rallysally med matte, Ingrid och girlsen, och Emma&Soja

Inga kommentarer: