söndag 27 januari 2008

Jag har varit på blind date

När matte väckte mig och husse tidigt igår morse började jag ana att det var något kul på gång. När vi en halvtimme senare hoppade in i bilen var jag övertygad. En bilfärd slutar nästan alltid med något skoj. Mycket riktigt berättade matte att vi skulle åka på en blind date med en schäfer som hette Argus och hans matte Lotta och om allt gick bra skulle de bli våra nya lek- och träningskompisar. Och bra gick det. Argus var en kille helt i min smak som hade förstått det där med att lek är det roligaste som finns. Dessuton hade han precis samma kroppsspråk som jag vilket gjorde det ännu roligare. Vi gick på en lång härlig promenad upp på en hög kulle där tvåbeningarna satte sig ner för att fika och smida träningsplaner i solskenet. Jag och Argus hade bara tid för en snabbfika innan det var dags för spring igen.

På vägen tillbaka träffade vi en snygg kille på 11 månader, en Holländsk herdehund som jag fick hälsa på och han var precis som jag en gummiboll som inte kunde vara still på samma ställe i mer än 2 sekunder. Vi kom verkligen också jättebra överens och fastän jag tyckte att tvåbeningarna var tråkiga som avbröt leken kände jag någonstans en inre tacksamhet för jag var vid det här laget helt slut. Behöver jag säga att jag somnade som en stock när vi kom hem.

Alla bilder är som vanligt klickbara


Argus och jag


Vart är han på väg nu tro?


Sisten upp till toppen är en slöhög!


Uppe på toppen (matte kom sist:P)


Full fart


Lotta bjuder på fika


Argus fick också


Nu är det färdigfikat grabben


Jag vill brottas mer


Härligt, det är drag i dig:)


Vi är nästan lika långa


Uhh vad har du käkat?


En sneak attack


Haha lurad:P


Stolt över pinne och öronen på vift


Världens finaste!


Den Holländska herdehunden


Gummiboll 1...


Gummiboll 2...


Och slutligen gummifejs modell TRÖTT!

Inga kommentarer: