onsdag 19 december 2007

Tomteverkstad

Idag har vi köpt julklappar. Eller matte och husse gjorde det medan jag stannade hemma och sov. Jag var så trött efter vår lååångpromenad vi tog på förmiddagen. Nästan 3 timmar var vi ute, hoj hoj! Jag var ensam med granen i flera timmar och vet ni? Jag rörde den inte...inte ens en enda gång. Gissa om tvåbeningarna var glada när de kom hem?! Jag skickade iaf med tydliga instruktioner om vad de brorsan Ruf, kusinen Ozzy och styvsyster Blessie skulle få i julklapp och matte och husse fixade biffen.

Eftersom jag ska träffa Ozzy imorgon (jippi!!) så ska han få sin klapp då. Blessie får sin på julafton och Ruf kommer få sin så fort vi ses igen. Han har ont i benet stackarn så vi får inte leka förrän NÄSTA år då han förhoppningsvis har läkt ihop ordentligt. Minns ni att jag berättade om den där skottkärran han sprang in i? Det är den som gjort att han har ont men eftersom han är en sån ståltuff hund så har han bitit ihop och inte visat att han har haft så ont som han verkligen har haft. Bara ibland. Han berättade för mig om sitt onda ben och jag försökte få honom att visa tydligare för sin husse och matte men han ville inte sjåpa sig sa han och busade på som vanligt. Men nu gick det inte att dölja det längre så han har varit hos doktorn och måste vila, vila, vila. Tråkigt tycker vi eftersom att vi egentligen skulle fira nyår ihop och uppleva raketerna första gången tillsammans. Men det får bli nästa år...och nästa:)

Men tillbaka till klapparna. Jag hade full översyn över inslagningen då jag låg i soffan bakom mattes rygg med huvudet på hennes axel under hela proceduren. Jag tänker inte säga vad det är såklart för jag har hört att de läser min blogg då och då men jag kan visa er klapparna OCH vår nya gran. Den vi hade glömde husse och matte att vattna (haha) så den barrade sönder totalt. Och de var oroliga för att JAG skulle förstöra den hah! Nu har vi en mycket ballare gran med något mer modern touch och vi tycker mycket om den alla tre.


Vår nya fina gran som garanterat inte barrar


Tomten vaktar klapparna


Mina kompisars paket

Inga kommentarer: