torsdag 18 oktober 2007

Seg dag

Idag har det inte hänt så mycket. Husse har jobbat och matte har legat sjuk. Vi gjorde lite skojiga saker inomhus mellan tupplurerna. Matte gömde godis till mig lite varstans som jag fick leta efter. De klurigaste var de som hon gömde under upp och ner-vända bunkar men efter lite huvudbry kom jag på att det lättaste sättet var att putta dem över mattkanten och då fick jag tag på snarret. Sen la hon ut en hel rad med godis som jag fick plocka i en viss ordning efter att ha frågat om lov mellan varje gobit. Ibland glömde jag bort mig och tänkte ta två i rad men då sa matte "Leah nej" och då kom jag ju på att jag skulle fråga först. När jag gjort det fick jag ta en till osv.
Matte i all ära men förutom den skojiga leken var det inte mycket fart i henne idag så när husse kom hem visste min glädje inga gränser. Vi har alltid en ordentlig lekstund på vardagsrumsgolvet när han kommer hem men han ska alltid envisas med att hälsa på matte först. Idag kunde jag inte vänta så jag hoppade upp och la mig på dem i soffan när de kramades och klämde mig in mellan dem. Självklart ivrigt pussandes för att fjäska lite extra. Familjemys när det är som bäst!

Efter kramkalaset busade vi som attan och sen fick jag följa med honom och köpa pizza. Han är världens bästa husse!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha!
Du e för go!
du är också världens bästa!