fredag 24 augusti 2007

Jag - en Shar-Pei?

Nu har olyckskorpen flugit över mig igen...
Ikväll när jag och husse kom in från kvällsrundan började det klia i hela kroppen och jag kände mig lite konstig.
Matte märkte också att det var nåt fel på mig för att hon sa att jag inte såg ut som vanligt. De tände lampan för att titta noga och då blev det fart på dem.
Tydligen var jag svullen runt ögonen och alldeles knottrig över hela kroppen. Min duktiga uppfödare Ingrid berättade över telefonen att jag antagligen blivit getingstucken och behövde kortison samt mycket vatten. Lyckligtvis hade vi kortison hemma som jag snabbt fick i mig och sen fick jag gå runt med en blöt och kall handduk över mig. Det var skönt för då kliade det inte så mycket.

Nu ser jag mycket bättre ut och förhoppningsvis är jag helt återställd imorgon när jag vaknar. Det bara måste jag göra för den delen! Imorgon åker vi nämligen till Ånnaboda där jag ska ställas ut för första gången!!! Jag ska dessuton få träffa mina syskon igen och då vore det trist om jag såg ut som en Shar-Pei istället för en boxer:)

Vi kommer hem på söndag igen och då ska jag berätta för er hur det gick. Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörru Leah, ta och säg åt din matte att alla "vi" undrar vad ni pysslar med om dagarna - var ÄR uppdateringen? ;)