tisdag 4 maj 2010

Flureplura (kär hund har många namn) och jag har precis varit ute och cyklat och lekt i skogen. Han är helt galet förtjust i våra cykelpromenader och börjar studsa upp och ner på stället när jag tar fram hojen. Detta är sekunden efter han har hämtat upp en leksak som absolut ska med på var eviga promenad. Just nu är favoriten en gummiring som nog är det bästa som uppfunnits enligt Dexter. Jag är benägen att hålla med då den är relativt liten och smidig och jag får bra grepp när vi ska kampa vilket enligt Dexter ska ske HELA TIDEN!!! Han är stark och envis och det är alltid jag som får ge upp, alternativt så får jag be om den och då släpper han ju. Men aldrig att han skulle släppa den självmant eller tappa den. Han sitter som en rävsax i den där ringen.
För några veckor sen var min ena bror och hans tjej här på besök. Flickvännen Rattana som väger 45kg blev utmanad i dragkamp av Dexter som bara väger 5kg mindre. Lägg till en himla massa muskler och ett mäkta begär av att äga sitt föremål så kan ni ju lista ut hur den dragkampen slutade. Ett tag såg det ut som om Dexter skulle svinga iväg Rattana ut på ett fält men hon hade vett nog att släppa taget innan hon fick vingar. Såna är reglerna för Dexter...han tar inte i mindre bara för att vara snäll utan vill han ha nåt så kämpar han för det. Både trubbel och himmel för en matte:)

















1 kommentar:

Monica sa...

Visst är gummiringarna toppen! Min boxer Bill som levde på 90-talet ville också alltid bära på sin ute. Kom ihåg hur förvånad han blev när den plötsligt försvann ner i ett kaninhål när han grävde i skogen. Men jag tror han hade modellen mindre än Dexter och det gick åt många under årens lopp.
Härligt att ni har det bra därute på landet.
Kram från oss tre i Älmsta
Monica, Niro & Dante