måndag 7 juli 2008

Regn och rusk

Regn, regn, regn...det är temat på den här dagen. Vi har varit ute på en långbrakare i skogen och blivit alldeles genomblöta allihopa. Mattes regnställ regnade till och med igenom så blött var det. Men ack så härligt det var att få plöja runt i en stor skog utan att möta en enda själ. Det verkar som om de flesta håller sig inomhus när det är sånt här väder. Nu är husse och köper pizza och jag och Dexter har blivit ordentligt torkade och fått mat så vi ska snusa gott på soffan nu när tvåbeningarna ska titta på sin favorit-serie...Dexter. Inte så svårt att lista ut var vår Dexter fick sitt namn ifrån:)

Vi drömmer oss bort till förra veckans vackra väder istället för att lägga upp regnbilder idag tycker jag.


Snart är friggan klar


Dexter har redan gjort sig hemmastad


Här kommer ingen in utan att passera vakten


Jag föredrar solen


Jag har en golfboll i truten


Hmm...är det någon där inne?


Dexter-Kexter!!


Men nu är det allt någon annan där


Vem där?


Ahaa...husse!!


Kul, kul kul!!!


"hur ska jag få ut honom?"


"jag provar från det här hållet istället!"


"hah! jag kryper också in vetja"

Inga kommentarer: