tisdag 17 juni 2008

Finlunch!

Vi har haft en väldigt aktiv dag idag. Först var vi ute på lunchpromenad med matte och husse i skogen. Solen sken och det var varmt, flåsigt och alldeles underbart! Sen åkte vi till city och släppte av husse på jobbet och mötte upp mattes kompis Richard. Vi gick på en liten stadspromenad där vi mötte massor av människor och hundar som vi inte brydde oss nämnvärt om. Istället snosade vi runt lite här och där och gick fint i våra koppel. Matte var jättenöjd med oss. Vi avslutade promenaden men en fika på en uteservering. Jag och Dexter låg på trottoaren och kikade på förbipasserande medan tvåbeningarna satte i sig bulle och saft och när de var nöjda fick vi en munsbit var:) Det var så mysigt så mysigt ända tills himlen bestämde sig för att öppna sig och fullkomligt ramla ner över våra huvuden. Det ÖSTE ner vatten och matte som bara hade linne och shorts på sig ville gärna vänta med att gå ut under markisen tills det sprack upp igen. Det gjorde det dock aldrig så det var bara att stålsätta sig och springa. Det var nog den roligaste turen jag har gjort inne i stan. Jag och Dexter höll på att skutta ur pälsen av glädje när vi sprängde fram rakt genom alla vattenpölarna. Vi blev dyngsura!!! Men vad gjorde väl det, vi hade så roligt.
När vi kom till bilen så var det tydligen dags att åka till Ruf och hälsa på men det berättar jag mer om imorgon för nu är jag så trött hörrni. Men jag kan berätta att det var helt klart dagens höjdpunkt, såklart!

Ps. Idag åt vi något som tvåbeningarna sa var väldigt lyxigt för oss till lunch. Eller det var mer en aptitretare men vilken teaser det var sen då. Snålvattnet bildade en stor pöl på golvet under mig. Håll till godo, här är bilderna från när vi åt Sushi!


Vi suktar efter Sushin (jämför Dexters och mina tassar!!)


Matvraket låter sig väl smaka


Lite försiktig men sen sa det bara slurp

Inga kommentarer: