onsdag 26 mars 2008

Leah ♥ Simonettisarna

Den här eftermiddagen har vi spenderat i Tyresö, Rufs hemmaplan. Vi stora hundar gick på en långkörare med mattarna och Dexter passade Robert i vanlig ordning. Han kanske inte behöver passas så mycket men däremot behöver han passas upp på nu när han har gips på foten och det sköter Dexter alldeles utmärkt. Pussar och mys i massor och promenadträning plus stretching fixar han genom att kissa på hallgolvet (Dexter alltså:P). Prima!

Jag och Ruffen hade toppenskoj som vanligt tills jag sprang ner i ett snötäckt dike och slog i ena benet på något konstigt sätt. Det blev till att halta hem den sista biten och sen pang bom snark i soffan. Ruf och Dexter fick hålla ställningarna när det gällde buset, jag var finito kan man säga. Men det gjorde inte så mycket för de där två grabbarna har verkligen ett gott öga till varandra. Dexter är döimpad av stora Ruf och ena sekunden är han jättetuff och framåt bara för att en sekund senare komma på att Ruf faktiskt är jättestor och trilla baklänges av häpnad. Mycket underhållande att se på. Ruf är som världens bästa storebror och leker jättesnällt med honom. Kärlek till dig Ruf för att du är så snäll!

Nu är vi hemma igen och jag har fått lite värmande massage och bästa platsen i soffan för mig själv. Imorgon hoppas jag att det onda är borta.

Inga kommentarer: