onsdag 3 oktober 2007

På "dagis"

Nu har det gått sådär lång tid igen sen sist så jag inte riktigt vet var jag ska börja. Jag tror jag börjar med det roligaste då helt enkelt.
I lördags fick jag sova över hos Ruf! Husse och matte skulle iväg på galej så snälla Malin och Robban agerade hundvakter. Husse körde dit mig runt lunchtid och då var det fullt ös såklart. Lek nonstop resten av dagen och sen sov vi alla fyra i sängen tillsammans på natten. Ruf tyckte att det blev lite för varmt efter ett tag så han hoppade ner till sin säng men jag som har börjat vänja mig vid att sova i sängen (matte och husse har veknat)låg kvar hela natten.
Jag minns inte om jag har berättat om katten Lukas som bor där hemma också. Det är iaf en spännande prick som satt alldeles stilla och lät mig hälsa på riktigt. Inte sprang han iväg som alla andra fjantkatter jag har stött på innan. Jag blev bara lite frustrerad över att han satt på bordet hela tiden för där kom ju inte jag upp. Där satt han och viftade med svansen rakt på min nos den rackarn. Jag önskar att vi också kunde ha en katt hemma hos oss!

När matte och husse kom på söndagen gick vi ut på en promenad allihop tillsammans med mamma Enya och hennes matte wiveca. Jag fick mig en smäll på nosen av morsan rätt omgående för hon tyckte visst inte att jag uppförde mig. Hon talade om för mig att det inte var ok att jag hoppade på henne på samma sätt som jag hoppar på Ruf och det var bara att gilla läget. Efter det hade vi hur kul som helst. Enya badade som en tok medan vi tittade på vid vattenbrynet. Hon simmade ut efter sin boll som tvåbeningarna kastade i och vi försökte sätta tänderna i den när hon kommit upp på land istället. Nästa sommar kanske jag också törs simma, det såg himla kul ut!

Efter prommisen blev det fika-stopp hemma hos Enya. Där träffade vi Fale också, Enyas husse som jag tycker så mycket om. Matte och husse var på en husvisning i huset precis bredvid deras. Oj vad jag skulle tycka att det var skoj om vi bodde där. Tänk att få bo granne med morsan! Vi får se vad som händer med det.

Efter fikan var jag så trött så mina ögonlock hängde ner till knäna. Vi åkte hem då och jag somnade på två sekunder i bilen. Husse fick till och med bära in mig från bilen så trött var jag och sen sov jag nästan non stop till kl 2 dagen efter. Drömde gjorde jag också tydligen för matte berättade att jag hade sprungit och gnytt i sömnen. Inte konstigt egentligen, så kul som jag haft det!

Matte hälsar att bilder från promenaden kommer upp inom kort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilaa syster:) Ja visst hade vi kul när du var hemma hos mig. Du är ju heeelt otrolig. Att du orkar vara vaken och leka med Lucas när jag sov det visste inte jag. Jag längtar efter bilderna... :) jag och dig så klart Kram Ruf