fredag 10 augusti 2007

Smart dog!

Jag har två spel hemma som går ut på att jag ska hitta godis som ligger gömt under klossar och luckor. I början fattade jag ingenting. Jag kände ju att det luktade godis under de där luckorna men hur skulle jag komma åt det?
Jag tittade med mina allra sötaste valpögon på matte och husse för att få lite assistans men de ville inte hjälpa till. Jag provade att sucka jääättehögt men det brydde de sig inte heller om. Till slut blev jag så less så jag smällde till spelet med ena tassen och DÅ låg det plötsligt en godis framför mig som jag kunde norpa! Vad nu, tänkte jag och provade lite försiktigt att peta med tassen på nästa lucka. BINGO! Jag hade knäckt koden!
Det andra spelet där man ska lyfta på klossar var en svårare nöt att knäcka men envis som jag är löste jag det också till slut.
Nu har jag lärt mig båda spelen så pass bra att det går med raketfart att få fram alla godisar. Jag är allt en SMART DOG!


Här måste jag lyfta på klossarna


Och här ska jag flytta på luckorna

Inga kommentarer: