fredag 3 augusti 2007

Nu när jag inte får träffa hundar på ett tag har jag skaffat mig andra vänner, i form av tvåbeningar. Det finns en kul kille som bor granne med mig, han är 4 år och heter Cedrik. Jag blir så glad när jag ser honom att jag bara vill hoppa upp och pussa honom i ansiktet men det får jag inte. Han är nämligen lite rädd för hundar. För att visa Cedrik att jag inte är farlig så fick han följa med mig och matte på promenad häromdagen. Väl ute fanns det så mycket annat att titta på så jag glömde bort att försöka pussa på honom hela tiden. Då blev han lite modigare och höll till slut i kopplet alldeles själv. Jag skötte mig såklart helt exemplariskt! När han ville springa, då sprang jag bredvid men så fort han stannade då slängde jag mig på bromsen också.
När vi väl kom hem igen var han så modig att han vågade ge mig godis direkt från handen. En bra början på en lång vänskap!



Sitt


Duktig!


Och så ligg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej... testar en sak bara

Anonym sa...

Ett sånt radarpar! Sötisar. :)