onsdag 1 augusti 2007

Ensam hemma

När jag väl hade börjat känna mig riktigt trygg här hemma började husse och matte att träna mig på att vara ensam hemma. Det ska tydligen vara bra att kunna sånt också. Det är ganska roligt att se dom där två, hur dom gör sig till och har sig. Enligt mig så är det helt i onödan. Jag tycker varken att det är läskigt eller särskilt jobbigt att vara ensam hemma men det behöver ju inte dom veta. Det har nämligen sina fördelar. Varje gång jag ska vara ensam tar dom fram en supergod tuggis som jag bara får ha vid de här speciella tillfällena och när jag har tröttnat på den, då smyger jag upp i fotöljen och sover. Jag brukar egentligen inte få ligga där men när husse och matte inte är hemma så jag passar på! När jag sen hör nycklarna i dörren, ja..då hoppar jag ner igen och låtsas som om det regnar. Funkar varje gång!

Inga kommentarer: