onsdag 27 maj 2009

Det händer grejer på landet

Ni ska inte tro att det bara är lata dagar som gäller när vi är på landet. Det händer en hel del på gården i Sorunda och blundar man en sekund går man miste om något kul. Här är ett axplock på vad som hände sist vi var där.


En tokig häst som hade boat in sig lite fööör väl på gården skulle flytta till ett annat stall den här dagen. Men inte ville han vara med om någon flytt inte. Det förstår man ju när alla kompisar går kvar i hagen. Två och en halv timme fick tvåbeningarna kämpa för att få in den här stollen i transporten. Allt medan vi stod glosögda med trubbnosarna tryckta mot fönstret inne i huset. Underhållning på HÖG nivå!


Vi höll matte sällskap när hon kämpade med att slipa den här byrån. Det tog några timmar men vi höll tappert humöret i topp och bevisade än en gång att vi är väldigt trofasta och håller ihop i flocken. På bilden ser ni hur Leah ligger och vaktar lyan hon gjorde i ordning till sin valp "ridhjälmen". Jag försökte sticka ner nosen och ta mig en titt men se då åkte jag på ett kok stryk.


Ungefär såhär (inte fullt korrekt färgåtergivning) ser byrån ut betsad och klar och står nu hemma i vår lägenhet i stan:)


Sen blev det fotboll!


Sisten dit är en lort!


*hemlis* Leah vinner nästan alltid ingångarna då hon är smidigast.


Men eftersom jag inte har någon skam i kroppen och tycker att det man KAN ta - det ska man banne mig ta också, så slutar det ändå alltid med att jag vinner i slutändan.


Men så upptäckte Leah något...


Det var ståltassarna som blivit nyfikna och ville vara med


Leah stack som en avlöning till behörigt avstånd utanför hagen.


Jag lät mig däremot inte skrämmas


De fick titta och nosa på bollen en stund


Men sen tyckte jag att det fick vara nog. Det var faktiskt MIN boll!


Mig skrämmer du inte. Ge hit min boll!


Det spelar ingen roll att ni är så stora. Jag är en modig kille som kämpar för min sak!


Såja. Dexter VS ståltassarna: 1-0


Jag firade vinsten med en segerdrink


Sen slöt jag upp med Leah och solade en stund.

Som sagt. Inte en lugn stund...

Inga kommentarer: