torsdag 28 maj 2009

Vem vill hänga med grabbar? Tuppen jaaa!

Idag hängde vi med mattes gamla vän Polito som jag tycker så mycket om. Han brukar passa mig ibland när matte inte kan ha mig med sig och ska vara borta ett tag.
Jag vet inte om jag har berättat det förut men jag är ett stoooort fan av grabbar och älskar att man kan brottas lite hårdare med dem. No offense ladies men de ÄR faktiskt för det mesta lite starkare och stryktåligare än tjejer. Eller vem är jag att dra alla över en kam förresten. Jag jämför ju bara med min matte och hon är inte mycket för världen när jag vill ta i på riktigt. Då låter det "aj, nej Dexter, luuuugn, nu räcker det" osv. Hon tycker visserligen om att kampa ordentligt när vi tränar men i vardagen ska jag vara lilla Dexter gullefjun hela dagen lång minsann. Därför uppskattar jag när det blir lite grabbhäng emellanåt och jag får brottas och busa som den vilde jag är:)

Vi var på långpromenad på Djurgården och Polito kastade bollen långt, långt bort åt mig så jag verkligen fick kämpa järnet för att komma ifatt den innan den försvann i det höga gräset. Varannan gång när jag kom tillbaka med bollen så buffade jag uppfodrande med nosen på tvåbeningarnas ben och ville ha ett nytt kast och de övriga gångerna föll jag ihop pladask i en hög bredvid dem och ville hämta andan och tugga lite på mitt byte. En favoritsyssla i ett sådant läge är att kasta mig på rygg framför närmaste tvåbening och slaska och tugga på bollen "upp och ner" samtidigt som jag vill bli kliad på magen. Höjden av mys, I tell you!
Efter promenaden åkte vi hem och busade med min galande tupp. Honom får jag bara lattja med vissa timmar på dygnet för vilket liv han för när man tuggar på honom!! (inte så märkligt kanske) Det är nackdelen med att bo i lägenhet med grannar åt alla håll.


Se där. Farbror tupp som är så rolig och galer när man biter på honom


Tackar!


*pip gal pip gal*


Lek mer, lek mer!!! (risk för hörselskada utfärdas)


Snäääälla!???


Nähe. Totaltdissad


Matte duråååå???


Wehooo!


Sen blev jag trött

Här är en film från häromdagen när vi njöt av det fina vädret vid skatepoolen. Det är en yta av betong med gropar i där tvåbeningarna åker på brädor med hjul på. Jag blev alldeles tossig så roligt var det. Jag ville springa ner i groparna och vara med i det roliga men jag fick nöja mig med att spänt titta på. Men Polito var snäll mot mig och lät mig provåka lite mellan varven. Matte sa att jag missförstått det hela då jag provkörde mina tänder mot brädan istället för att stå på den men vadå, jag är ju nybörjare...

Inga kommentarer: