måndag 13 april 2009

Vi tränar och står i

Ännu en dag i Sorunda.
Fick gå ett ängsspår idag som gick utmärkt tyckte jag. Hittade mina grejer vilket borde vara huvudsaken men matte tyckte att jag slarvade och hade alldeles för bråttom. Nåja, då kan väl hon börja med att sluta stressa in mig på ett spår som inte legat tillräckligt länge så ska jag visa henne vad jag kan.
Tränade också lite linförighet medan mormor fotatde.

Imorgon ska vi förhoppningsvis få till en träff med Povel och Joanna. Antingen träning på klubben eller stadsträning i form av promenad i vårt område och fika på någon uteservering om vädret tillåter. Vi får se vad det blir.
Tänkte att jag skulle visa er hur vår veckoplanering ser ut, kanske kan roa någon.

Måndag: Träff med Joanna och Povel. Lydnad eller stadsträning
Tisdag: Öppen träning på klubben. Skotträning och lydnadsmoment med massor av störningar.
Onsdag: Kurs i allmänlydnad hos Johan
Torsdag: Kurs i tävlingslydnad på klubben
Fredag: Preliminärbokad träningsmorgon med Kajsa och Nellie. Förmodligen spår och lydnad
Lördag: Ännu oplanerad
Söndag: Ännu oplanerad i träningsväg men på kvällen har jag och matte bjudit några vänner på bak-kväll, mums!

Så, nu vet ni var ni har oss den kommande veckan.


Leah med några av sina stallkompisar


Härlig svansföring


Och glada "hoppsasteg"


Man får gå mycket


Och sitta fint


Flera gånger


Men det kommer också belöning som gör att det är värt det- ibland godis och ibland leksak (Leah sitter duktigt på vänta i bakgrunden)


Kärleken flödar

1 kommentar:

pernill sa...

Han är ju bara för go din hund! Jag brukar kolla i er blogg, ser att träningen går framåt. Lycka till med tävling, träning!