måndag 17 mars 2008

Leah the nanny

Jag var barnvakt åt Alvin i lördags. Vi tog en promenad tillsammans med matte och husse in till stan där vi hälsade på mattes kompis som jobbar i en klädaffär i en stor galleria. Det är inte hundförbud i den gallerian som det är på många andra tvåbenings-ställen så jag fick följa med in i den något konstiga miljön. Det fanns inga träd, gräsplättar eller andra normala saker där inne utan det var som att gå omkring i jättestora garderober fyllda med kläder till bredden. Det fanns också konstiga trappor som rullade av sig själva men de fick inte jag gå i utan jag gick i en vanlig stillastående trappa. Trots allt konstigt där inne tog jag det hela med ro och höll mest koll på vad Alvin gjorde, min huvuduppgift för dagen. Vi avslutade utflykten med att åka buss hem den sista biten och där satt jag också helt lugnt och stilla och kikade ut genom fönstret. Jag är nog en ganska cool brud iaf:)


Min första barnvagns-promenad


Kul faktiskt


Inne i gallerian


Står du stadigt där grabben?


nä, nu lägger jag mig ner ett slag

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var den sista dagen ensamma med Leah :D