söndag 2 september 2007

Valpkurs

Jag och Ruf har börjat på valpkurs. Det var förra måndagen som vi var på vår första skoldag och nu har vi ytterligare 7 roliga måndagar framför oss. Det kändes tryggt att ha brorsan med sig första dagen i skolan när man inte riktigt visste vad som väntade.
Vår lärare Johan känner jag sen tidigare. Han har varit hemma hos oss en gång i sommar då han höll en "privatlektion" för mig. Både jag, husse och matte tycker om honom jättemycket och han gav oss en del smarta tips och idéer så vi har kunnat tjuvträna lite under sommaren.
På kursen pratade vi om vad "nej" betyder och när det ska användas. Jag tycker att nej verkar vara ett ganska roligt ord för när jag hör det har jag lärt mig att jag ska sluta upp med det jag håller på med och istället får jag godis och beröm av matte/husse. Det är alltså inte trååååkigt när matte ropar "Leah NEJ!" utan jag får lära mig att det istället lönar sig att stanna upp och söka kontakt med henne.

Imorgon är det dags igen för nästa kurskväll och hela familjen längtar. Allra mest efter att få träffa Ruf, malin och Robban förstås:)



Ruf tränar "nej" med matte Malin och husse Robban


Jag och Ruf spanar in de andra hundarna

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att ni vart iväg på läger, jag är nästan lite svartis. :) Ska bli spännande att läsa vad ni hittat på där. Men visst är det skönt att vara igång? Som jag skrev själv, det är ju på appellplan/i skogen dom kommer till sin rätt våra trubbnosingar.

Tisla hälsar förresten att hon kommer klå Leah i uthållighet nästa gång med... ;) Fast jag har ju inget emot att ha söt Leah i knäet....