söndag 2 september 2007

Boxer-SM

Så har jag varit på min första utställning som ägde rum på självaste boxer-SM! Jag tycker ju som så att ska man debutera så ska man göra det med buller och brak så vi packade väskorna ock styrde kosan mot Ånnaboda. Vi kom ner redan på fredagen och stannade till på söndagen så att vi skulle hinna titta på alla duktiga Enchanter´s som var med och tävlade under helgen och självklart också umgås massor med hela tjocka släkten.
Vi var ett gäng Enchanter´s som bodde tillsammans i två stugor och i vår stuga bodde det 5 hundar! Bland annat bodde vi tillsammans med mina kusiner Panzar och Cesar som var två ståtliga killar. Oj vad vi hade skoj...efter att jag bestämt hade talat om vilka lekregler som gällde förstås. Jag kanske är liten men jag vet vad jag vill.
Jag fick även träffa pappa Alex som jag i ärlighetens namn tyckte var ganska läskig, mamma Enya, en massa kusiner, alla mina kära syskon (utom Evita som tyvärr inte kunde komma) och en massa andra släktingar. Det var en riktig familje-fest!

Självaste utställningen var kul men väääldigt tröttande. Jag var tvungen att stå upp och sträcka på kroppen på ett högst ovilsamt sätt och springa fram och tillbaka i ringen flera gånger. Det var jättekul i början men jag blev trött på slutet och ville hellre gå och sova. Domaren som tittade på mig tyckte att jag var fin men jag fick ingen placering.
Kritiken löd:

"Fem. elegant a bit long in loins. Corr for the age developed chest. Corr angulation. Typical fem head and expression. Dark eyes and good bite. In move the topline not yet stabil"

Låter bra tycker jag:)
Som sagt, ingen placering för mig men Ruf, han kom 3:a!!! och Ecco 5:a! GRATTIS GRATTIS till mina stiliga brorsor!:)
Sen blev Enchanter´s utsedd till bästa uppfödargrupp. Inte illa!
Också grattis till alla andra fina resultat Enchanter´s vovvar slog till med. Bla Guld och silver i söket. Vilken släkt jag har!

Efter den långa dagen fick vi hundar stanna hemma och vila medan tvåbeningarna gick på restaurang och roade sig och det var riktigt skönt att få sova ordentligt ett tag utan en massa tjo och tjim i stugan.
När middagen var slut kom matte och husse och hämtade mig så gick vi ut tillsammans med några av våra nyvunna vänner. Det var Panzar och hans husse Jarmo samt moster Puma och lill-kusin Tisla med tillhörande tvåbeningar Helena och Martin.
Vi hundar fick springa lösa och leka av oss ordentligt. Jättekul! Jag var dock lite trött och ruggig så jag var bara med ett litet tag innan jag kröp upp i Helenas knä och rullade ihop mig till en liten boll. Känns ju lite pinsamt såhär i efterhand att till och med lilla Tisla orkade hålla igång längre än mig. Men jag ska nog visa henne nästa gång vi ses;)

På söndagen var det dags att åka hem igen och det kändes riktigt tråkigt att åka ifrån alla nya kompisar. Men jag och tvåbeningarna här hemma hoppas att vi ses snart igen! Några kommer vi iaf träffa redan den 8/9 då det är dags för utställning igen. Denna gång i Tyresö.


Bästa uppfödargrupp. ENCHANTER´s!!! (klicka på bilden för större)


Mamma och pappa med barn, Evita saknas tyvärr (klicka på bilden för större)


Ingrid visar upp mig


Stolt matte


Mamma Enya


Jag och pappa Alex

Inga kommentarer: