söndag 23 september 2007

Promenad och överslag

Jag har haft en toppendag! Först hängde jag med husse hela förmiddagen. Vi lekte bland annat med min nya leksak som jag tycker så mycket om och promenerade i parken. Sen tyckte jag att det var dags att väcka matte. Eftersom hon jobbar på nätterna brukar hon sova ganska länge men jag brukar säga till när jag vill att hon ska vakna. Enklast gör man detta genom att helt enkelt ställa sig på henne i sängen och pussa henne i precis hela ansiktet. Det brukar göra susen. Så även idag:D

När hon hade masat sig upp kom "mormor" på besök och vi gick på en lång promenad i skogen. Det var underbart! Nästan två timmar var vi ute så när vi kom hem var jag så trött så det slog över i huvudet på mig. Jag fick ett såkallat boxerryck. Jag sprang ut genom dörren, in genom dörren, runt runt överallt och ingenstans och sen började jag tok-brottas med matte. Tydligen var jag ganska jobbig för hon blev inte alls glad utav min lekinvit (nåja, nerbrottning) utan reste sig upp och gick därifrån. Jag hörde henne säga något till husse om att jag skulle vara övertrött. Hah! Jag, trött? Jag var ju i mitt esse för tusan. Vad är det för hundkännare man har att göra med.
Husse kom iaf och la sig bredvid mig på golvet. Yes! Här ska det brottas tänkte jag. Men istället för att busa klappade han mig försiktigt samtidigt som han pratade lugnande med mig. Det var som att trycka på en knapp. Jag somnade som en stock!
Han måste kunna trolla min husse för jag lovar, jag var verkligen inte det minsta trött!

Imorgon (söndag) åker vi och hälsar på Ruf och hans familj. Jippi!

Inga kommentarer: