lördag 22 september 2007

Ny leksak

Jag fick en ny leksak idag. Matte och husse kom hem med en massa matkassar som jag såklart var tvungen att undersöka. Det mesta var tråkigt i hundväg men mitt i allt nosande och kikande fick jag syn på ett snöre som stack upp ur en av kassarna. När jag drog i det lite visade det sig att det var ett sånt där snöre med en boll på i ena änden. "Den är till mig" tänkte jag samtidigt som jag drog upp den ur kassen och sprang ut med den på gården. Och vilken rolig leksak sen. Man kunde kasta och slänga runt med den och den var perfekt till att ha dragkamp med husse och matte. Det var kärlek vid första ögonkastet!

Tidigare på dagen var husses mamma, pappa, ena bror och svägerska och hälsade på en stund. Woho...huset fullt, sånt gillar jag. Och imorgon kommer mattes mamma och hälsar på. Vi ska ta en promenad och visa henne vår härliga skog. Hoppas hon har med sig snarr!

Inga kommentarer: