torsdag 20 september 2007

Hösten är mysig

Jag gillar hösten. Det är så härligt att fara runt i skogen så att löven riktigt yr runt omkring mig. Sen hittar vi på roliga saker också. Häromdagen gick vi förbi ett ställe där det stod "stubbar" uppställda i rad. Den första var jättelåg och sen blev de högre och högre efter hand, som en trappa ungefär fast med hål mellan stegen då:) Matte sa åt mig att gå upp på den lägsta stubben och sätta mig. Jag gjorde det och fick massor av beröm och godis. Vi gjorde så några gånger och sen tyckte hon att det räckte. Hon sa att vi skulle träna mer under hösten på det där så att jag till slut kunde gå på alla stubbar, även den högsta.
Va!? Kunde det verkligen vara så att hon underskattade mig så pass mycket att hon trodde jag skulle behöva en hel höst på mig för att lära mig balansera på några stubbar? Nej ni hör ju själva, så kan jag inte ha det. Jag bestämde mig helt enkelt för att överraska henne nästa gång vi kom dit vilket visade sig bli redan nästa dag. Vi började med den lilla stubben som vi hade tränat på och matte var så nöjd och glad. "duuuktig tjej" sa hon och tryckte i mig köttbullar. Men istället för att hoppa ner på marken igen så fortsatte jag till nästa stubbe, och nästa och nästa....ända tills jag satt på den allra högsta. Ni kan ju tro att hon blev snopen:)
Hon blir så fantastiskt glad för småsaker min matte. Men det är inte mig emot för en glad matte = en glad Leah!

Inga kommentarer: