måndag 17 september 2007

Finbesök

Igår hade vi finbesök hos oss. Gissa om jag blev överraskad.
Matte och husse stack iväg en stund på dagen och lämnade mig hemma själv. Regnigt och ruggigt som det var ute bestämde jag mig för att ta en tupplur inne i värmen istället. Just som jag låg och snusade som bäst kom de hem igen. De ropade på mig att vi skulle gå ut och jag som aldrig bangar en prommis skyndade mig ut i vätan.
Vi gick som nästan alltid ner i parken som ligger precis runt knuten och väl där måste jag gnugga mig i ögonen både en och två gånger. En bit bort såg jag nämligen en mycket välbekant filur. Nej, det kunde väl inte? Eller jo kanske...var det inte Ruf?? Jo ta mej tusan där stod ju Robban och Malin också...i MIN park! Wohoo!

Mäkta mallig fick jag sen visa Ruf och hans flock (minus lillhusse) runt i mina neighbourhood och sen vidare hem till oss. Väl hemma visade Ruf mig en jätterolig lek som gick ut på att springa runt runt och hoppa upp och ner i både soffa och säng. Skitkul tyckte jag som annars inte får vara där;) Jag i min tur passade på att visa leken "kurragömma". Jag utnyttjade min ringa storlek och la mig under vardagsrumsbordet. Haha, Ruf var för stor för att komma under så där stod han och gnällde på mig att komma fram. Na na nanana!
Medan vi lekte, lagade tvåbeningarna middag tillsammans som vi inte var ett dugg intresserade av. Vi hade vi det laget fullt upp med att finta varandra med ett grisöra, dessutom var det rå fisk som stod på menyn. Har ni hört något konstigare?

Ruf som hade varit ute och plockat svamp i skogen innan de kom till oss blev trött lite fortare än jag. Men vad vore jag för lillasyster om jag inte jävlades lite med honom när han ville kasta in handduken? Så istället för att låta honom vara så gnagde jag honom i benen, tuggade på hans öra, ställde mig på honom osv tills alla tvåbeningar sa att det fick vara nog och gjorde något så oerhört orättvist som att sätta mig i hallen utanför köket med ett kompostgaller i vägen. Jo jag tackar jag, i mitt eget hem!
Lyckligtvis varade min utvisning inte särskilt länge och vi kunde snart leka vidare. Då hade Ruf dock samlat på sig mer krafter för jäklar vad kaxig han var helt plötsligt. Nu var det jag som fick mig några tjuvnyp i öronen:)

Jag och min flock tyckte att det var supermysigt med så fint besök hemma. Lyckans ostar är vi också för idag kommer vi träffas igen, på valpkursen:)

Inga kommentarer: