fredag 14 september 2007

Kantareller

Igår var vi ute i skogen och hade det mysigt. Jag sprang runt i full speed mest hela tiden men jag såg hela tiden till att hålla koll på tvåbeningarna. Ibland var dom alldeles för långt ifrån varandra enligt mitt tycke och då sprang jag tillbaka till den som gick längst bak för att skynda på farten lite grann.
De sprang inte runt och lekte som jag utan gick och tittade ner i marken hela tiden. Ibland tjoade de till och plockade upp något gult som tydligen hette kantarell. Varje gång de dök ner i backen så rusade jag dit för att kolla vad det var. Matte är nämligen en rackare på att hitta godis ute i skogen. Vet inte hur hon bär sig åt men det lönar sig iaf alltid att hålla sig nära henne när vi är ute på promenad för titt som tätt hittar hon något på marken. Snopet nog var det där gula inte alls till mig och jag blev bortputtad när jag försökte ta det hon hade hittat. Hon skrattade och sa något om "oanande konsekvenser".
Istället för godis ville de få mig till att nosa på kantarellen och sen hjälpa till att leta efter fler. Det var jag inte så intresserad av, jag hade ju fullt sjå med att leka och hålla koll på att alla hängde med.
Jag ställde iaf upp på att posera lite.

Inga kommentarer: