tisdag 11 september 2007

Visselpipa

Idag var vi på en stor gräsplan och lekte. När matte ropade
"Leah kom" rusade jag dit i full fart eftersom jag har lärt mig att det betyder lek, godis eller kel och det vill man ju inte missa. Samtidigt som jag var på väg till henne så blåste hon två korta toner i en visselpipa. Pip pip...vad tusan var det? tänkte jag men brydde mig inte så mycket om det utan jag sprang vidare till matte där lite dragkamp väntade. Matte eller husse ropade "Leah kom" en gång till och jag sprang dit för att kolla vad som skulle hända den här gången. Himla rolig lek tycker jag, gav ju någon slags utdelning varje gång! Så där höll vi på. Varje gång de ropade på mig och jag var på väg dit hörde jag samtidigt de där två pipen. Undrar om det betyder samma sak som kom?

Så här såg det ut.


Matte har ropat (och pipit)


Full fart


BRA tempo in


Yes! Det blev dragkamp


Glädjedans! Notera hur synkade vi är;)


Mys med husse

Inga kommentarer: