torsdag 26 juli 2007

Första dagen på jobbet

Idag har jag haft en heldag med husse. Först fick jag följa med honom till kontoret där han arbetar med datorer. Det var första gången jag var där och det var jättespännande. Jag träffase husses snälla arbetskamrater och en av dem sa att jag var den finaste hund han sett i hela sitt liv *mallig*
Vanligtvis brukar det vara en annan hund där om dagarna som heter Leja och hon hade en massa leksaker som jag kunde låna och leka med. Någon dag kanske jag får träffa henne och då kommer vi nog bli lite förvirrade när tvåbeningarna ropar på oss. Vi har ju så lika namn.

När vi slutade jobbet åkte vi till husses mamma och hälsade på. Hon bor högst upp i sitt hus så vi fick åka hiss för att komma till henne. Jag hade aldrig åkt hiss innan men jag är inte särskilt rädd av mig så det var inga konstigheter med det.
Det var iaf jätteroligt att vara där. Hon är så rolig och bryr sig om mig väldigt mycket. Och vem gillar inte att få uppmärksamhet?:)

När vi kom hem till matte igen hade vi saknat varandra så mycket så det blev pusskalas i flera minuter på hallgolvet innan vi gick ut på promenad tillsammans. Jag har haft en toppendag med husse såklart men gladast är jag när familjen är samlad!

Inga kommentarer: