onsdag 25 juli 2007

Hos veterinären

Idag spenderade jag flera timmar hos veterinären tillsammans med husse och matte. Vi skulle gå till botten med min hosta.
Jag fick träffa 3 olika tjejer som skulle undersöka mig på olika vis. Den ena var rätt kul. Hon pratade mest och tittade mig i munnen vilket självklart besvarades med en pussattack från min sida:) Hon sa att de skulle undersöka mig ordentligt för att se om det kanske satt fast något i min hals eller om det faktiskt var kennelhosta.

Sagt och gjort. Vi blev inskickade till en annan tjej som inte var lika rolig. Hon ville ha upp mig på ett bord för att röntga mig. Jag var tvungen att ligga alldeles stilla, först på sidan och sen på rygg och det tyckte jag inte alls om!
Det var så mörkt i rummet och husse och matte höll i mig så jag absolut inte kom loss. Jag provade allt. jag sprattlade, gnällde, försökte gnaga dem i händerna, fjäskade och gnällde ännu mer. Ingenting hjälpte. Ibland är de så envisa de där två. Tack och lov gick det över ganska snabbt och bilderna visade att det inte var något som satt fast i halsen på mig.

Efter det fick jag träffa den hemskaste av dem alla. Hon ville också att jag skulle ligga på ett bord. Ok tänkte jag, det var ju inte så farligt sist. Men ack vad jag bedrog mig! Hon stack in en stor nål i benet på mig och fyllde två små flaskor med mitt blod!!! Jo jag tackar jag, inte ens en godisbit fick jag när det var klart. Vilket sätt.

Till slut kom den snälla tjejen in igen och berättade att jag trots allt hade kennelhosta och att det kunde ta lång tid att bli av med den. Jag fick bättre hostmedicin och tabletter mot en infektion i halsen som hon sa att jag hade fått pga viruset. Förhoppningsvis ska hostan ge med sig ganska snart och snoret i nosen ska också försvinna. Håll tummarna för att jag blir frisk nu!

Det verkar som om att det kommer dröja ett tag innan jag får leka med andra hundar iaf...

Inga kommentarer: